Kosa

Уобичајен

Vraćala sam se s posla, kao i uvek, nešto pre pola 10. Isti autobus, u njemu nekoliko poznatih lica, uvek jednako umornih i dosadnih. Isti put i ista prljava sedišta, sve dobro poznato. Autobus stane na stanici kod pijace, ja pređem cestu, taman se na semaforu pojavi zeleno svetlo, ponovo pređem ulicu, i – skoro pa sam tu. Pre stana – second hand, pa fast food, pa škola i – stigla sam.
Ispred fast food-a, za stolom, na visokoj stolici, ovog puta sedi muškarac u plavoj majici. Ne vidim mu lice. Vidim ga s leđa. Ima veoma lepu, svetlo smeđu, gotovo plavu, kosu. Kovrdžava je. Ne sasvim. Onako talasasta, ali više u loknama. A lokne su divne, zdrave i sjajne. Kao da se ne uklapaju baš sasvim sa majicom koju na sebi ima (široka, šerpa plava, prljava, malo iscepana oko rukava), ali meni se dopada taj prividni nesklad.
Muškarac priča sa gospođom iz fast food-a. Čujem da priča, ali ne čujem mu glas. Ni ne zanima me mnogo. Još izdaleka sam opčinjena njegovom kosom. Prolazim sasvim, sasvim blizu njega i poželim da je dodirnem, da samo malo, malčicko umrsim prste u tu sjajnu gomilu loknaste pšenice. Dok prolazim pored njega, čini mi se da mogu da osetim miris uvojaka. Pomešano je nešto od mirisa iz detinjstva. Neki mirisi tu oko prvog poljupca. Ne mogu da lociram. Liči na dečački, kao i te lokne, ta jesen u njima. I ta majica tako ofucana i on, možda, ofucan. Ne okrećem se, u prolazu, da mu vidim lice, mada dok prolazim pored njega nekako znam da je umorno i izborano i da nije mlado kao ta kosa. Ta divna kosa čija je svaka vlas mazila obraze neke žene. Ili nekih žena. Jer sigurno da je neko morao da je voli. Tu kosu, takvu, u toj zlatnoj boji, i tog čoveka koji je nosi, sa kakvim god licem i dušom. A slutim da lice nije lepo iako bi duša već mogla biti. Zamišljam da je nežna kao i nijanse u loknama. I da se tako presijava dok je neko mazi, tu dušu dok mazi, kao što se svaka vlas presijava pod jeftinim svetlima fast food-a, na toj ulici, polumokroj, pored mene, sasvim umorne, koja sporo koračam.

Dok prolazim pored škole, nesto pre stana, ne razmišljam više o plavoj majici i plavim uvojcima. Razmišljam o svemu što bi bilo divno da se u trenutku može i sme. Na primer, o tome kako bi svet bio lepo mesto kada bi bilo sasvi okej prići nepoznatom čoveku, tako s leđa, bez da mu i lice vidiš, i samo mu dodirnuti kosu, stidljivo i nasmešeno reći “morala sam”, pa produžiti dalje, pa onda, kad sretneš neku ženu, divnih, zažarenih, usplametelih očiju i sočnih crvenih usana, reći joj da je divna, divna! I onda bi ta žena, tako ja volim da mislim, nastavila da hoda za nijansu se lepše smešeći, a ti bi bio srećan što si rekao ono što ti leži na duši. Uopšte, mislim na to kako bi svet bio mnogo lepše mesto da smo otpočetka učeni da to sve tako, odmah, izgovaramo. Da smo na iskrenost učeni, a ne: kao pristojno, kao uzdržano, kao armija cela nas zaleđenih koji ne smemo da smemo ništa od lepog, dok ono ružno isplivava, jer ono ruzno, kao lažemo se, silovito je, ne trpi stege, pa ljudi pucaju u ljude, urlaju na ljude u autobusima, na pešačkim prelazima. Kao, to je okej, a nije okej, uopšte nije, samo tako malo, prstom jednim bar dodirnuti nečiju kosu na ulici, u prilazu. A divna ti sva tu stoji.
Bezveze.

About violentlyhappy7

"I am an excitable person who only understands life lyrically, musically, in whom feelings are much stronger as reason. I am so thirsty for the marvelous that only the marvelous has power over me. Anything I can not transform into something marvelous, I let go. Reality doesn't impress me. I only believe in intoxication, in ecstasy, and when ordinary life shackles me - I escape, one way or another. No more walls!"

4 responses »

  1. Jednom sam za takvu kosu dobio 80€, četiri godine nege, dakle kada se svede račun 20€, godišnje… Svođenjem, kakav aljkav glagol, računa obično smo na gubitku… A to se uči od malena, čist račun, duga…

Оставите одговор

